Landingspagina
Als een internetgebruiker informatie zoekt (en hopelijk) op jouw website terecht komt, belandt hij op de zogenoemde landingspagina: de pagina met informatie die voldoet aan zijn zoekopdracht. Deze landingspagina bevat korte informatie over je bedrijf, aan de hand van een vastgesteld zoekterm en met mogelijkheden tot het overgaan naar een conversie (doel).
SEA LANDINGSPAGINA'S
Voor SEA-campagnes zijn correcte landingspagina's essentieel. Immers zijn je betaalde AdWords campagnes afgestemd op bepaalde zoekwoorden. Als een internetgebruiker dus op je advertentie klikt, moet de webpagina waar hij op terecht komt, voorzien worden van de juiste informatie. Met het oog op je conversies is het slim om je landingspagina's zo in te richten qua design en content, dat hij of zij snel op een call-to-action-button klikt en zodoende snel kan 'converteren'. Het is verder noodzakelijk dat je landingspagina past bij je bedrijfswebsite en campagne, zowel qua design, tekst als aanvullende (visuele) content. En wat in deze digitale tijd helemaal essentieel is: de pagina moet ook mobielvriendelijk zijn.
SEO & CONTENT STRATEGIE
Niet alleen voor SEA-campagnes (en bijvoorbeeld remarketing-campagnes) zijn landingspagina's belangrijk. Om snel organisch te stijgen in Google is een content-strategie (SEO) aan de hand van eenvoudige landingspagina's, gericht op zoekwoorden, een prima tactiek. Zolang je je content uniek houdt en eveneens je inhoud afstemt op de zoekvraag, is het mogelijk om binnen afzienbare tijd te stijgen in Google. Dit is eveneens prima te combineren met een blog. We raden altijd aan om meerdere kanalen in te zetten. Deze pagina's zijn dan ook prima te gebruiken voor beide strategieën.
COGNITO & LANDINGSPAGINA'S
Voor diverse klanten hebben wij landingspagina's ontwikkeld die voor zowel Google AdWords-campagnes als SEO-strategie worden ingezet. Meer weten over de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op.