Online Marketing

Zoekmachineoptimalisatie - SEO

mei 2018

Zoekmachineoptimalisatie (SEO - 'Search Engine Optimization' of 'Search Engine Optimizer') is belangrijk en eigenlijk zelf essentieel als je ervoor wilt zorgen dat jouw bedrijf online beter vindbaar wordt. Bij Cognito hebben wij de kennis en meer dan 15 jaar SEO ervaring in huis om jouw website beter vindbaar te maken binnen Google en andere zoekmachines. Voor onze klanten zijn wij dagelijks beter met het optimaliseren van hun SEO.

SEO STRATEGIE

Topposities binnen zoekmachines zoals Google hangen samen met de kwaliteit van je webpagina’s. Goede en unieke inhoud is een voorwaarde en een SEO hulpmiddel. Daarbij moeten je pagina's voldoen aan enkele vereisten om optimaal door Google geïndexeerd worden. Het draait dus zowel om je (a) inhoud/content als (b) je techniek. Er wordt ook wel gesproken van on-site als off-site SEO.

Wij helpen je om de webpagina’s op een correcte manier beter vindbaar te maken. Dit doen we – in tegenstelling tot veel andere SEO-bedrijven – op een transparante en eerlijke manier die die volledig in overeenstemming is met SEO normen. Vooraf bespreken we de mogelijkheden en bekijken we wat de beste strategie is. Denk bijvoorbeeld aan bloggen, vloggen of uitbreiding aan de hand van landingspagina's gericht op zoektermen.

VOORDELEN SEO

Als je als bedrijf een opvallende merknaam hebt, kom je hoogstwaarschijnlijk snel bovenaan te staan. Echter, je wil opvallen in je branche en voldoende website-verkeer genereren. Het valt niet mee om dan zomaar boven pagina 1 in Google te staan. Zeker niet als je veel concurrentie hebt. Een goede SEO-strategie zorgt voor:

  • Kwalitatief verkeer - de informatiebehoefte van de bezoekers sluit aan bij het informatieaanbod
  • Nieuwe contacten - informatie onder de aandacht van geïnteresseerden brengen 
  • Hoge ROI - relatief lage investering die over lange tijd waarde blijft behouden

ONDERZOEKSFASE

Bij een SEO-strategie gaan we niet direct zomaar aan de slag. Een uitgebreid onderzoek is noodzakelijk. Welke doelgroepen gaan we benaderen en op welke zoekwoorden wil je gevonden worden? Daarnaast gaan we bekijken wat de mogelijkheden zijn. Te denken valt aan een uitgebreide content-strategie of het creëren van meerdere landingspagina's aan de hand van de juiste zoekwoorden. Denk maar aan:

  1. Doelgroep- & behoefteanalyse – bepalen van informatiebehoefte per doelgroep
  2. Trefwoordanalyse – bepalen van belangrijkste keywords (zoekwoorden)
  3. Linking partners analyse – bepalen van belangrijke linkpartners voor uitwisseling
  4. Social Media analyse – bepalen van eventuele Social Media-strategie
  5. Concurrentieanalyse – analyse van concurrerende partijen
  6. Kosten-baten-analyse – inschatting van de totale werkzaamheden
  7. SEO en (SEA-advies)

MONITORING, RAPPORTAGE EN EVALUATIE 

Transparantie is een van de belangrijkste pijlers van ons bedrijf. Wij vinden het belangrijk dat je ziet waar we mee bezig zijn. Online Marketing en SEO-strategie zijn vaak 'onduidelijke termen', maar aan de hand van diverse tools kunnen wij goed aantonen hoe jouw bedrijf vindbaar is. Voor onze klanten maken we diverse soorten rapportages:

  1. Resultaatanalyse - periodieke analyse we van vastgestelde trefwoorden. 
  2. (Online) Rapportage – maandelijks, kwartaal en/of halfjaarlijks
  3. Evaluatie - om de 6 maanden om verbeterpunten te bespreken
  4. Nazorg en onderhoud – monitoring van posities keywords

Cognito Concepts - Connecting Minds maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluit
x