Onsite vs. offsite SEO
Zoekmachine-optimalisatie (SEO - 'Search Engine Optimization' of 'Search Engine Optimizer') is tegenwoordig van cruciaal belang binnen ieder (online) bedrijf. Zowel profit als non-profit bedrijven hebben een goede SEO-strategie heel hard nodig om hun bedrijf online beter zichtbaar te krijgen. Hier komt veel bij kijken: het gaat er weliswaar om dat jouw website hoger in Google en andere zoekmachines komt te staan.
Cognito beschikt over een team met jarenlange kennis en expertise om websites hoger in Google en andere zoekmachines te krijgen in. Dit doen we al 15 jaar dagelijks voor meerdere klanten, doormiddel van een juiste strategie op het gebied van zoekwoorden én content marketing.
EEN DUIKJE IN SEO
Tegenwoordig kennen al veel mensen de term SEO wel. We gaan hier dieper op in omdat de term SEO nogal breed is. Hierin wordt de splitsing gemaakt tussen onsite en offsite SEO:
Onsite SEO:
Zoals de naam al zegt, onsite (of on-page) SEO is de belevenis van de site in het oog van de klant. In totaal houden we rekening met 20 factoren binnen onsite SEO, al wegen uiteraard niet alle factoren even zwaar. Deze 20 factoren vallen onder drie categorieën. Namelijk content, architectuur en HTML.
Bij het bouwen van je webpagina’s dient er onder andere gelet te worden op::
- Sitestructuur
- Teksten (unieke content, dus zo min mogelijk dubbele teksten)
- Titels & tussenkopjes met een maximaal aantal karakters (h1, h2, etc)
- Metadescription (juiste beschrijving van je pagina in het oog van Google)
- Sitesnelheid
- Interne links met juiste foto- en videobestanden
Wanneer al deze factoren met elkaar verbonden zijn, kom je al een stuk hoger in Google. Tenminste; de zoekwoorden waarop je bedrijf gevonden moet worden. Dit houden we bij voor je en passen daar waar nodig is aan. Via diverse tools kunnen we dit overzichtelijk in kaart brengen.
Google meet dagelijks aan de hand van een algoritme of je ‘zoekterm’ een van de topposities waard is. Om dat te bereiken is het belangrijk regelmatig nieuwe content te publiceren en je online SEO goed op orde te hebben.
Offsite SEO:
Zoals eerder vermeld is offsite (of off-page) SEO eigenlijk hetgeen wat achter de schermen speelt. Hier vallen ongeveer 17 factoren in. Deze zijn onder te verdelen vier categorieën, namelijk vertrouwen, links, persoonlijkheid en social media.
Denk hierbij aan:
- Linkbuilding (links op andere websites die naar jouw site verwijzen)
- Betaald verkeer (SEA)
- Artikelen en blogs met linkbuilding
- Verschillende platform optimalisaties (laptop, tablet, mobiel)
- Delen via Social media
Ook hier moeten alle factoren met elkaar verbonden zijn. Ons team houdt zich dagelijks met deze werkzaamheden bezig.
Cognito heeft verschillende klanten die van onze diensten gebruik maken. Wij monitoren dit proces zorgvuldig en rapporteren dit per kwartaal, half jaar of desgewenst elke maand.
MEER WETEN?
Lees hier meer over zoekwoorden-optimalisatie. Geïnteresseerd in een SEO-strategie? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.