SEA en AdWords
Resultaat boeken binnen zoekmachines is voor ons dagelijkse kost. Maar daarnaast houden wij ook ons dagelijks bezig met het stukje SEA - Search Engine Advertising – oftewel het ‘adverteren binnen zoekmachines’. Als Google Partner weten wij natuurlijk als geen ander hoe we jouw site het beste online in de markt kunnen zetten. Daarbij kijken wij met een kritische blik naar de inzet van SEA om met minimale middelen het maximale resultaat te kunnen behalen.
WAT IS SEA?
SEA staat dus voor Search Engine Advertising en is dé manier om betaald te adverteren binnen zoekmachines. Dit kan op meerdere manieren, maar de meest bekende is op zoekwoorden te adverteren via het alombekende Google Ads - voorheen AdWords - om zodoende hoog in Google te komen staan.
Binnen Google Concepts hebben wij de experts in dienst op het gebied van Google Ads, Google Shopping en Video-Advertising op YouTube. Ook campagnes op Facebook via Facebook Marketing en andere zoekmachines zoals Bing (via Bing Advertising) zijn geen enkel probleem. Wij weten als geen ander hoe je jouw Online Marketing-budget zo effectief mogelijk in kunt zetten.
CONCEPT EN SEA-STRATEGIE
Als je als website zichtbaar wil zijn en je op basis van 'gewone' (ook wel organische) zoekopdrachten niet op de eerste pagina staat, is betaalde promotie van zoekwoorden een uitstekende investering. Op langere termijn is zoekmachine-optimalisatie (SEO) wel een betere methode. Met de inzet van SEA ben je namelijk alleen zichtbaar op de momenten dat je daadwerkelijk betaald.
Bij Cognito denken we kritisch na over de mogelijkheden en maken we vooraf altijd een uitgebreid plan. Daarbij bespreken we met jou wat je met betaalde campagnes wil bereiken. Zodoende bepalen we enkele doelen (conversies), zoals 'aankopen op jouw website' of 'een formulier invullen'. Denk bij een onderzoek verder aan:
- Zoekwoordanalyse – analyse van termen waar jouw site zich op richt
- Doelen bepalen – in samenspraak bepalen wat we willen bereiken met campagnes
- Kansen & kosten – rapport inclusief kansen & totale kosten Google Ads-account & campagnes
OPZETTEN ACCOUNT
Cognito beheert meerdere klantenaccounts. Na uitgebreid (zoekwoorden)onderzoek denken we goed na over de juiste campagne-structuur, de diverse advertentie-mogelijkheden (Google Zoeken) en eventuele Display (Banner) Campagnes. Een account-opzet bestaat uit:
- Google Ads account openen
Campagnes inclusief zoekwoorden en zoekadvertenties opzetten:- Tekstadvertenties
- Dynamische zoekadvertenties
- Display campagnes
- Mobiele campagnes
- Google Analytics intergratie
- Conversies instellen – de vooraf bepaalde doelen
Andere mogelijkheden- Google Shopping: voor e-commerce
- Social Media-advertising
- Videocampagnes op YouTube
MONITORING EN RAPPORTAGE
Google Ads campagnes dienen wekelijks - soms zelfs dagelijks - onderhouden te worden. Optimalisatie is essentieel om jouw SEA-strategie te laten slagen. Na enkele weken denken we na over de herbenadering van jouw website-bezoekers (Remarketing). Nieuwe landingspagina's en uitbreiding behoort eveneens tot de mogelijkheden. Elke maand krijg je van ons een rapport, waarin we aangeven wat de resultaten zijn, maar geven we logischerwijs ook aan waar de verbeterpunten en kansen liggen.
- Optimalisatie – Analyse en aanpassingen van campagnes in eerste weken
- Remarketing – Strategie om niet-converterende bezoekers opnieuw te benaderen
- Rapportage – In kaart brengen van de lopende campagnes en resultaten
- Evaluatie – Bespreken van resultaten en advies over het verloop
TEVREDEN KLANTEN
Wij zijn pas tevreden als we het maximale resultaat weten te bereiken met de SEA-campagnes. Op basis van onze werkzaamheden, hebben we al jaren tevreden klanten die ons hun Online Marketing campagnes toevertrouwen.
- Ann & John Bruidsmode
- Geldrop-Centrum
- De Groote Heide
- FOOD & YOU
- Retro Wielershirts
- SLG Property
- De Voorruitspecialist
MEER INFORMATIE
Meer weten over een SEA (en/of SEO-strategie)? Neem vrijblijvend contact met ons op.
SEA versus SEO resultaten
De resultaten bovenin (rood omlijnd) geven de SEA-resultaten aan in Google, oftewel de Google AdWords-resultaten. De zoekresultaten hieronder zijn organisch en kunnen bereikt worden via een SEO-strategie.